Rahsia Duit Online | Tips SEO | Submit URL ke Direktori


Salam sejahtera buat pembaca semua..
Banyak cara promosi yang telah saya bincangkan dalam blog Rahsia Duit Online..mungkin ada yang berkesan dan mungkin ada yang tidak..Teori saya senang je..banyak promosi,banyak pelawat..dan banyak pelawat..banyak la income..
Kali ni saya nak terangkan lagi cara untuk promosi dalam internet..iaitu menghantar URL blog ke direktori..

Apa itu Direktori?
Definisi paling tepat bagi saya adalah 'pusat pengumpulan URL'. Semua URL kebanyakannya akan dihantar ke ruangan ini. Kenapa banyak blogger yang menghantar URL mereka ke dalam direktori?teruskan membaca..
Kebanyakan direktori mempunyai high trafik setiap hari. Direktori ini juga berfungsi seperti laman web enjin carian seperti Google. Cuma yang bezanya, direktori hanya membuat carian di dalam website mereka sahaja..sebagai contoh..website A1WebDirectory.org. Direktori ini membenarkan anda untuk submit link URL blog anda dalam kategori yang sesuai dengan tema blog anda.

Kelebihan Penggunaan Direktori
Direktori merupakan satu laman web yang sangat mesra enjin carian seperti Google, Yahoo dan MSN. Enjin carian sangat berminat dengan laman web yang mempunyai PR yang tinggi. PR yang tingggi membawa maksud tahap populariti sesuatu laman web. Pengiraan tahap populariri ini pula berdasarkan hits yang terkena pada direktori tersebut. Jadi jika link URL korang berada dalam direktori PR yang tinggi, maka enjin carian akan menggeledah direktori tersebut yang mana didalam direktori tersebut terdapat link ke blog anda.

Promosi dengan direktori dianggap kos murah dan berkesan. Kerana untuk submit link ke direktori, anda tidak akan dikenakan bayaran walau sesen pun. Kerana ianya adalah percuma. Ada juga yang berbayar. Namun pada pemerhatian saya, kesan SEO untuk penggunaan direktori yang berbayar adalah lebih kurang sama dengan yang percuma. Jadi buat apa kita nak pakai yang berbayar.
Di bawah ni saya ada senaraikan beberapa direktori dari Malaysia yang mempunyai page rank yang tinggi..





0 ulasan:

Catat Ulasan