Rahsia Duit Online | Google Adsense | Tips Meletakkan Iklan Adsense


Salam sejahtera buat pembaca setia Rahsia Duit Online..
Kali ni saya nak berkongsi bagaimana nak meletakkan iklan Adsense pada blog anda. Tips ini saya belajar dari Raja Adsense.

Untuk memahami tips ini, anda perlu letakkan diri anda sebagai visitor sesuatu blog. Jika anda melawat blog bloggers lain, apakah perkara utama yang pasti akan anda cari? Seharusnya jawapan yang diberikan adalah sama, iaitu mencari info tentang keyword yang anda search kan..

Jadi, bagi sesuatu blog, segala info akan diletakkan di bahagian posting kan..ini adalah kerana, visitor akan membaca pada bahagian posting sahaja berbanding bahagian sidebar yang kebanyakannya pernuh dengan iklan. Ingat! Visitor paling tidak suka iklan. Jadi mereka akan mengelak untuk membaca iklan. Bagi memaksa mereka membaca iklan, anda boleh letak iklan adsense anda di bahagian akhir setiap post yang terbaru. Gambar dibawah merupakan contoh posisi iklan adesense yang betul. Jika seorang pelawat membaca post itu, secara tak langsung iklan adsense akan turut dibaca oleh oleh pelawat tersebut. Dan secara tak langsung juga, pembaca akan klik pada iklan adsense tersebut..ini la rahsia bagaimana nak mendapatkan klik yang banyak untuk program duit online adsense.




0 ulasan:

Catat Ulasan