Rahsia Duit Online | Term Blog Rahsia Duit Online | Page Rank PR

Page Rank(PR) adalah tahap populariti sesuatu website di internet. Tahap populariti ini di mempunyai nilai 0~10. Nilai Page Rank juga menunjukkan nilai kualiti backlink. Jika anda mahu mencari backlink untuk website anda, anda harus tahu tahap populariti sesuatu website tersebut.

Untuk pengtahuan anda, Page Rank sesuatu website ditentukan oleh Spider Google. Jadi, untuk mendapatkan keputusan yang lebih tepat dalam menentukan nilai Page Rank, saya sarankan anda untuk menggunakan perisian yang telah disediakan oleh Google sendiri iaitu Google Toolbar. Gambar di bawah adalah contoh Google Toolbar yang saya gunakan apabila mahu mencari nilai Page Rank sesuatu website.


selain dari menggunakan Google Toolbar, anda juga boleh menggunakan laman web yang menyediakan perkhidmatan penentuan Page Rank secara percuma seperti www.prehecker.info.




Selamat mencuba.



P.S Untuk mendapatkan backlink yang betul-betul berkualiti, anda harus menadapatkan inbound link dari website yang mempunyai PR yang tinggi dari PR website anda. Mendapatkan inbound link dari PR yang rendah akan menyebabkan nilai PR anda merosot.





0 ulasan:

Catat Ulasan