Rahsia Duit Online | Program Buat Duit Online | Buat Duit Dengan Blog


Salam Sejahtera buat pembaca blog Rahsia Duit Online..
Hari ni saya ingin berkongsi anda semua cara nak buat duit dengan blog..
Bagi mereka fresh gila dalam blogging ni, saya sarankan supaya anda belajar dulu cara nak buat blog..Post kali ni saya akan lebih tertumpu bagaimana nak buat duit dengan blog

Berikut adalah langkah untuk buat duit dengan blog..

Bina Blog: Sekarang ni banyak website yang memberikan perkhidmatan blog. Website yang paling popular dalam menyediakan perkhidmatan ni adalah Blogger.com dan Wordpress.com. Untuk buat duit dengan blog, anda harus ada blog sendiri. Blog adalah lebih mudah nak dibina berbanding website. Untuk membina blog tidak memerlukan masa yang lama..Tak sampai pun 2,3 jam. Jadi bina lah blog anda sekarang.

Dapatkan trafik(Pelawat): Ini adalah perkara utama untuk buat duit dengan blog. Teori untuk buat duit dengan blog ni adalah sangat mudah..Ada trafik, ada duit..Cara untuk mendapatkan trafik adalah melalui online marketing. Macam mana nak buat online marketing, korang boleh rujuk post aku dalam kategori Tips Online Marketing. Untuk mendapatkan trafik adalah perkara yang paling rumit sekali. Ia memang memerlukan masa yang lama dan kesabaran yang tinggi. Jadi, persiapkan diri anda dengan sifat sabar yang tinggi. Proses ini biasanya perlu dilakukan selama 2~3 bulan tanpa henti..Jika anda sudah ada trafik, anda sudah boleh la mula buat duit dengan blog.

Join Affiliate : Jika sudah memiliki trafik dah maintain, Anda boleh mula berjiinak-jinak dengan affiliate. Nak join affiliate mestilah mengikut cara yang betul. Join Affiliate yang mempunyai niche yang sama dengan niche blog anda. Anda juga harus buat research sikit tentang affiliate tersebut. Pastikan ianya bukan SCAM. Untuk mendapatkan jualan yang lebih baik dalam program affiliate, anda harus post kan ulasan untuk produk affiliate tersebut

Join Google Adsense : Jika blog anda adalah blog Bahasa Inggeris, ini bermakna korang layak untuk buat duit dengan Google Adsense. Google Adsense akan memberi pendapatan pasif kepada anda. Untuk belajar buat Google Adsense, anda boleh review post saya pada kategori Google Adsense.

Sewakan ruang iklan : Jika trafik blog anda sudah semakin meningkat, anda sudah boleh mennyediakan ruang pengiklanan di dalam blog anda. Anda harus sediakan pakej dan harga yang berpatutan kepada pengiklan di blog anda. Jangan terlalu murah hati dalam menetapkan harga iklan. Harga iklan berdasarkan trafik..makin banyak trafik, makin banyak iklan..

5 langkah ini adalah step bagaimana nak buat duit dengan blog..Ianya adalah perkara yang sama yang dibuat oleh para blogger untuk menjana pendapatan mereka. Jika korang buat step ini dengan betul, aku jamin korang akan dapat buat duit dengan blog..

Akhir kata, selamat mencuba..

p/s Jika korang adalah ahli perniagaan MLM, korang perlu rujuk post aku di kategori MLM Online untuk mengatahui cara buat duit dengan blog untuk ahli MLM..



0 ulasan:

Catat Ulasan