Rahsia Duit Online | Affiliate | Cara Daftar Affiliate


Salam sejahtera pembaca blog rahsia duit online.
Baru sebentar tadi saya mempelajari tentang ilmu baru dalam bidang affiliate. Ilmu yang berharga ini telah didedahkan oleh Internet Marketer Malaysia iaitu Raja Kamil di dalam forum komuniti Usahawan Internet Wang Cyber.

Apa yang ditekankan oleh Raja Kamil adalah langkah awal apabila anda mahu menjadi affiliate seseuatu produk. Langkah awal ini ialah anda harus cari produk affiliate yang tidak memberikan ruangan daftar affiliate pada laman web produk affiliate tersebut. Raja Kamil menegaskan bahawa, mempromosikan produk yang mempunyai ruangan daftar affiliate akan menyebabkan anda affiliate marketer tersebut mengalami kerugian sedikit. Kerugian sedikit bermaksud anda mungkin tidak dapat komisyen dari hasil kerja promosi anda. Hal ini adalah lebih jelas jika anda melihat situasi di bawah.

Aziz mempunyai minat dalam memancing ikan tapi tidak mempunyai ilmu atau pengalaman dalam memancing ikan. Dia melayari internet untuk mencari ebook tentang soal-soal memancing ikan dan menjumpai link affiliate yang dimiliki oleh Hamdan. Aziz membuka laman web yang menjual tentang info memancing ikan melalui link affiliate Hamdan. Aziz meminati ebook tersebut dan ingin membelinya. Aziz mendapati laman web itu menyediakan ruangan pendaftaran affiliate. Apa yang dibuat Aziz, Aziz mendaftarkan diri sebagai affiliate produk ebook memancing di laman web tersebut dan melakukan pembelian melalui link affiliate beliau sendiri. Dengan cara ini, Aziz mendapat ebook tersebut dengan harga yang lebih murah kerana jika harga produk tersebut bernilai RM60 dan komisyen affiliate adalah RM30, maka Aziz berjaya mendapatkan ebook tersebut dengan separuh harga kerana RM30 akan diterima kembali berdasarkan pembayaran komisyen affiliate dari link beliau. Apakah yang diterima Hamdan selaku affiliate asal produk tersebut?

Setelah anda membaca situasi di atas pasti anda akan merasakan apa yang di beritahu oleh Raja Kamil itu merupakan sesuatu yang benar dan perlu diketahui oleh semua affiliate marketer. Kesimpulannya, anda dinasihatkan untuk tidak mempromosi laman web yang mempunyai ruang pendaftaran affiliate produk di laman web tersebut. Ini bagi mengelakkan anda tidak mendapat keuntungan yang maksimum melalui program affiliate yang anda sertai.

P/S Kepada Internet Marketer, anda dinasihatkan untuk tidak menyediakan ruangan daftar affiliate di dalam web jualan anda. Kasihanilah affiliate-affilate marketer yang menyertai program affiliate anda. Jika anda mahu mencari join venture, umumlah kepada mereka secara tertutup seperti di forum dan melalui mailing list anda.

1 ulasan:

jafri berkata...

Salam Sejahtera Saudara dan Saudari ...

WAZZUB ! JOM KITA UNTUNG SAMA2...

Cuma KLIK link dan SIGN-UP saja ! TAK kena bayar apa apa.. saya pun dah sign up ! Cuba saje lah sebab bayaran nya pun LUMAYAN.. Diaorg ni nak Launching WEBSITE BARU, so , diaorg mintak tolong kita war2 kan SITE dorang. Lagi ramai register, lagi banyak payment katanya, nak tahu lagi ? Meh KLIK link ni dan register ....

http://signup.wazzub.info/?lrRef=cb910

KENAPA SAYA DAFTAR? SEBAB TAK PAYAH KELUAR DUIT.. TU YANG SAYA DAFTAR . CUBALAH !! MANA TAHU ADA INCOME DISINI . CUMA BUAT IKLAN UNTUK DIA ORG SAJA .=)

Ape ke bende Wazzub ni?

Wazzub ni akan menjadi PESAING baru kepada google, yahoo, msn dan lain2 laman website di internet. Yang bagusnya, die ade PROFIT SHARING dgn semua pengguna2 die. Tapi untuk mase yang TERHAD saja.. So saye mengajak you all semua supaya menjadi yang TERAWAL untuk join bende ni. So kalau betul, kita akan dapat share profit tu. Tak mcm google, kite gune google, google yang makin kaya. Kita tak dpt ape2 pun. Kalau yang ni, katekan walau dibayar $50 sekalipun, kita masih dapat sesuatu dari diorang.

Jadi, sekali lagi saya ajak kawan2 semua, marilah join bende ni. Tak susah, cume sign up je. FREE JE. 1 SEN PUN TAK KENA BAYAR, FOREVER !!!. Dari kita duduk layan internet tak untung apa2, baiklah kite cari peluang nak tambah pendapatan. Tak perlu bnyk pun, dapat sikit pun jadilah. Kate tambah pendapatan kan..

Renung2kan dan selamat menyertai Wazzub.

CONTOH ANDA AJAK 5 KAWAN DAN KAWAN AJAK LAGI 5 KAWAN2 DAN
SETERUSNYA...
1st. Generation 5 x $1.00 =$5.00
2nd. Generation 25 x $1.00 =$25.00
3rd. Generation 125 x $1.00 =$125.00
4th. Generation 625 x $1.00 =$625.00
5th. Generation 3125 x $1.00 =$3,125.00
ANDA AKAN TERIMA PASIF INCOME SETIAP BULAN $3,125.00 SETIAP BULAN
SEUMUR HIDUP.
KALAU ANDA TAJA 10 ORG x10 SEHINGGA 5 GENERATIONS..BAGAIMANA.. ANDA AKAN DAPAT
$111,110.00 per month in passive residual income for LIFE!

Kalau anda masih ragu2 dan tak nak percaya atau tak mahu beri masa anda sedikit kat sini, tak mengapa lah.... saya macam ni juga... mungkin 90 hari lagi saya ada pendapatan disini, ANDA ??? Tetap di tempat yang sama kan?

JADI APA TUNGGU LAGI JOM DAFTAR RAMAI-RAMAI DISINI :

http://signup.wazzub.info/?lrRef=cb910

AJAK RAKAN SERAMAI MUNGKIN,,SEMAKIN BANYAK RAKAN YANG DAFTAR DIBAWAH ANDA SEMAKIN BANYAK PENDAPATAN YANG ANDA TERIMA...
CHECK EMAIL [VERIFICATION]. KLIK LINK [VERIFICATION] UNTUK PENGESAHAN..
JIKA TIADA DI INBOX EMAIL CARI DI SPAM/JUNK FOLDER EMAIL ANDA.


SEMOGA BERJAYA…...

Catat Ulasan